چکیده

برای اثرگذاری پیام در تبلیغات از جاذبه­ های مختلفی استفاده می­ شود. یکی از این جاذبه­ ها، جاذبه ترس است که بیشتر در حوزه تبلیغات اجتماعی و بازاریابی اجتماعی کاربرد دارد. این جاذبه، با به تصویر کشیدن پیامدهای منفی انجام یک رفتار یا ترک آن، منجر به برانگیختگی درونی فرد شده و او را به سمت رفتار مطلوب هدایت می­ کند. یکی از موضوعات تجاری که در آن از جاذبه ترس استفاده می­ شود، اطمینان نسبت به آینده است. به عبارت دیگر از طریق ایجاد نگرانی و اضطراب نسبت به تامین نیازهای آینده، او را به سمت خرید محصول پیشنهاد شده که به ادعای پیام تبلیغاتی می­ تواند سطح نگرانی را کاهش دهد، سوق می­ دهد. در نوشتار حاضر تلاش شده است تا در ابتدا تحلیل محتوایی از تیزرهای تبلیغاتی یک سپرده سرمایه گذاری که در آن از عنصر نگرانی نسبت به تامین آتیه استفاده شده است، ارائه شود. در این تحلیل مشخص شد که سطح برانگیختگی و اضطراب ایجاد شده در این تبلیغات، چندان زیاد نیست. اما بر اساس این یافته­ ها، اصول و راهبردهای سلبی برای تولید پیام ­های تبلیغاتی بر مبنای نگاه اسلامی در خصوص به کاری گیری جاذبه ترس در حوزه تبلیغات تجاری ارائه شد. این سه اصل عبارتند از: ممنوعیت ایجاد ترس و نگرانی نسبت تامین هزینه­ های آینده، ممنوعیت معادل قرار دادن محصول با مفاهیمی نظیر تضمین موفقیت آینده، گنجینه و ثروت حقیقی برای آینده و . و در نهایت ممنوعیت نشان دادن تصویر قطعی الوقوع از تامین نیازهای آینده در صورت خرید محصول تبلیغ شده.

 

کلمات کلیدی

تبلیغات تجاری، نگرانی، جاذبه ترس، تامین آینده، اسلام.

دانلود متن کامل مقاله

 


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : تامین ,جاذبه ,نگرانی ,تبلیغات ,نسبت ,آینده، ,تبلیغات تجاری ,نگرانی نسبت ,خرید محصول ,تامین نیازهای ,حوزه تبلیغات
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

سنجش و ارزیابی اخلاق؛ تربیت و خانواده Harry مهاجراستیل باربری بارسلون Mylove لابراتوار برادران تاجیک پیشمرگه کافه فایل